Tarkvara testimine

Tarkvara kvaliteet ei ole juhus, see on teadlik valik.

Sest vähem vigu tähendab kiiremat töövoogu ja kokkuhoidu nii rahas kui ajas.

Tarkvara testimine

Kvaliteet pole pelgalt meie eesmärk, vaid püsiv standard.

Oleme analüütilised, paindlikud ja täpsed. Rakendame erinevaid meetodeid ligipääsetavuse testimisest kuni end-to-end automaattestimiseni.

Teenused, mille paneme sinu kasuks tööle

Testimine võiks käia arendusega ühte sammu. Ja veel parem, kui see on arendusest sammukese ees. Meie testimisprotsess on kiire, paindlik ja toetab arendustiimi igas etapis. See võimaldab hoida arendustempo kõrgel, kvaliteedis järele andmata.

Kasutame agiilset lähenemist ja automatiseerimist, et leida vead võimalikult varakult. Testide integreerimine juba arenduse varajases etapis annab võimaluse avastada vead kiiresti, säästes aega ja ressursse, mis kuluks hilisematele parandustele.

Automatiseeritud testimine suurendab täpsust ja järjepidevust, samas kui manuaalne testimine keskendub keerukamatele stsenaariumidele ja kasutajakogemusele.

Meie tööriistakast sisaldab:

  • End-to-end testimine. Kontrollime, et kõik töötab sujuvalt algusest lõpuni.
  • API testimine. Veendume, et süsteemid räägivad omavahel selget ja veatut keelt.
  • Koormustestid. Paneme süsteemi proovile, et näha, kuidas see pingel vastu peab.
  • Regressioonitestid. Kontrollime, et uued arendused ei rikuks seda, mis juba toimib.
  • Automatiseeritud testid CI/CD-s. Kvaliteedikontroll toimub jooksvalt, mitte viimasel hetkel.

Kui soovid, et kvaliteet oleks alati sammu võrra ees, siis võta ühendust. Meie testime. Sina võid rahulikult arendusele keskenduda.

Hea tarkvara on selline, mida saavad kasutada kõik – sõltumata vanusest, nägemisvõimest, liikumisvõimalustest või muudest erivajadustest.

Digiligipääsetavus ei ole meie jaoks lihtsalt kohustus vastata seaduse nõuetele, vaid see on loomulik osa tarkvaraarendusest. Pealegi aitab see parandada iga kasutaja kasutajakogemust sinu digikeskkonnas.

Meie meeskond koosneb kogenud spetsialistidest, kellel on oskused tuvastada võimalikke digiligipääsetavuse tõkked juba varajases staadiumis. Töötame ligipääsetavusega alates disainist kuni arenduse ja testimiseni välja.

Kuidas saame sind aidata?

  • Ligipääsetavuse konsultatsioon. Aitame planeerida ligipääsetavust juba projekti algfaasis, et vältida hilisemaid vigade parandusi.
  • Ligipääsetavuse audit. Hindame olemasolevaid lahendusi ja pakume põhjalikke soovitusi, kuidas tagada vastavus WCAG standarditele.
  • WCAG testimine. Vaatame su süsteemid üle vastavalt WCAG 2.2 standardile. Kasutame kaasaegseid automaatseid tööriistu, aga testime ka käsitsi – sest kõiki probleeme tööriistad ei lahenda.
  • EN 301 549 ligipääsetavuse testimine. Tagame, et sinu süsteem vastaks Euroopa Liidu EN 301 549 standardile, mis katab kõik olulised valdkonnad, alates veebilehtedest ja mobiilirakendustest kuni tarkvaralahenduste ja teenusteni.
  • Kaasa meid lisajõuna disainitiimi. Anname nõu, kuidas kujundada kontrastid, nupud, vormid ja navigeerimine nii, et need sobiksid ka näiteks ekraanilugeja või klaviatuuriga kasutamiseks.

Kui soovid olla kindel, et sinu digikeskkond ei jäta kedagi kogemata ukse taha, võta meiega ühendust.

Oleme siin, et toetada sind testimise planeerimisel, õige strateegia määramisel ja parimate testimispraktikate valimisel. Meie meeskond hoolitseb selle eest, et kogu testimisprotsess oleks hästi korraldatud ja annaks sulle kvaliteetsed tulemused.

Kuidas me seda teeme?

  • Planeerime. Aitame paika panna testimise eesmärgid, koostada ajakava ja planeerida vajalikud ressursid, et testimisprotsess kulgeks sujuvalt ja efektiivselt. Me ei jäta midagi juhuse hooleks.
  • Määrame testimisstrateegia. Koostame strateegia, mis keskendub sinu projekti kõige olulisematele funktsioonidele. Tasakaalustame manuaalsed ja automatiseeritud testid, et saada parim tulemus võimalikult lühikese ajaga.
  • Valime metoodika. Pakume välja testimismetoodika, mis sobib kõige paremini sinu süsteemi vajadustega. Meie eesmärk on tagada kvaliteet ja hoida protsess kiire ja lihtne.

Kui vajad tuge testimisega seotud küsimustes, oleme valmis aitama igas etapis. Võta ühendust ja leiame lahenduse.

Kui soovid kiiret tagasisidet, telli meilt audit ja saad täpsed soovitused, kuidas oma digitaalse keskkonna kvaliteeti tõsta ja ligipääsetavust parandada.

Valik tehtud töödest

Päästeameti ohutuse infosüsteem

Klient:
Siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskus (SMIT)
Teenused:
  • Behavioral-Driven Development (BDD)
  • Automaattestimine
  • Regressioonitestimine
  • E2E testimine
  • Selenium
  • Cypress
  • Mocha

OIS on Päästeameti(PäA) jaoks oluline töövahend, kus viiakse läbi ennetus- ja ohutusalaste tegevuste andmete sisestamine ning töötlus. Mõiste „OIS“ all mõeldakse tarkvarakompleksi, kuhu kuulub otseselt ametnikke teenindav tuumiksüsteem ning väliseid kasutajaid teenindav portaaliosa.

Eesmärk oli luua Ohutuse infosüsteemi (OIS) automaatselt testida võimaldav automaattestide süsteem. Testisüsteem ning testide ülesehitus pidi täitma mitut eesmärki – kontrollimaks terviksüsteemi regressiooni tekkimist ning täitma täiendava dokumentatsiooni ülesannet, mille tõttu on testide kirjutamisel järgitud BDD põhimõtteid.

Koostöö vältel SMIT’i-ga pöörasime tähelepanu efektiivsusele ning kõige väärtuslikumale tulemile, võtsime kasutusele uuenduslikke lahendusi ning implementeerisime testimise terviksüsteemi mis on oluline osa ohutussüsteemi kvaliteedi tagamiseks.

Meliva iseteeninduse rakendus

meliva.ee
Klient:
Meliva AS
Teenused:
  • Automaattestimine
  • Regressioonitestimine
  • E2E testimine
  • Selenium
  • Cypress
  • Mocha

Meliva iseteeninduse rakendus era- ja äriklientidele töötervishoiu ja eriarstide broneerimiseks ning haldamiseks.

Võttes arvesse tervishoiu-ja terviseteenuste pakkumise olulisust, kaardistasime koostöös Melivaga süsteemi ohukohad lähtudes lõppkasutaja perspektiivist – määrasime testimisstrateegia ja koostasime testimisplaani, mida koostöö vältel etapiliselt implementeerime, võttes arvesse süsteemi eripärasid ja kliendi soove, et terviksüsteem tagaks kindlustunde terviseteenuste pakkumisel.

Sotsiaalkaitse infosüsteem

tedi.tehik.ee
Klient:
Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskus (TEHIK)
Teenused:
  • WCAG
  • Digiligipääsetavus
  • Euroopa Liidu digiligipääsetavuse standard (EN)
  • Analüüs
  • Konsultatsioon
  • Black-box testimine
  • Funktsionaalne testimine

Sotsiaalkaitse infosüsteem (SKAIS) on riigi infosüsteemi kuuluv andmekogu, mida peetakse seadustest tulenevate Sotsiaalkindlustusameti avalike ülesannete täitmise eesmärgil, sealhulgas riiklike toetuste, pensionide, hüvitiste ning elatisabi pakkumise, määramise ja maksmise eesmärgil ning ohvriabi, puude raskusastme tuvastamise, abivahendi-, sotsiaalse rehabilitatsiooni ja erihoolekandeteenuse korraldamise eesmärgil.

Koostöö raames aitasime viia Sotsiaalkaitse infosüsteemi digiligipääsetavuse osas uuele tasemele ja infosüsteemi erinevad süsteemiosad vastavakas ülemaailmse standardi WCAG, euroopa standardi EN 301 549 kui ka Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelvalve Amet (TTJA) tehtavatele kontrolli nõuetele.

Peale testimistööde käigus leitud puuduste väljatoomist, olime jooksvalt konsultateerija rollis, et puudused saaksid võimalikult sobiliku lahenduse nii kliendi, kui ka digiligipääsetavuse nõuete võtmes. Viimase lihvi ja digiligipääsetavuse standardi vastavuse taseme saavutamiseks viisime läbi järelkontrolli, veendumaks, et midagi kahe silma vahele ei jäänud.

Minukarjäär

minukarjaar.ee
Klient:
Eesti Töötukassa
Teenused:
  • WCAG
  • Digiligipääsetavus
  • Euroopa Liidu digiligipääsetavuse standard (EN)
  • Analüüs
  • Automaattestimine
  • E2E testimine
  • Funktsionaalne testimine
Auhind:
Konkurss Kuldmuna 2023 Digiteenuse ja rakenduse kategoorias III koht.

Minukarjäär on karjääriinfo veebileht, mis pakub laialdast teavet eneseanalüüsi, õppimise ja koolitusvõimaluste kohta. Eelkõige noortele suunatud platvorm on loodud mobiilipõhise lähenemisviisi alusel ning on ümberlülitatav tumedale režiimile. MinuKarjäär pälvis Kuldmuna 2023 konkursil Digiteenuse ja rakenduse kategoorias pronksmuna auhinna.

Teostatud tööd olid projekti vältel mitmekülgsed ning tagasid katvuse nii tehnilise kui digiligipääsetavuse poolest - olime lahutamatu osa arendustsükklist, pakkudes kliendile tuge funktsionaalse ja acceptance testimisega, mille raames kaardistasime ning tegime teste terviksüsteemi end-to-end testimissüsteemi loomiseks. Tordile lisasime kirsi digiligipääsetavuse testimise ja konsulteerimisega.

Baltic Agro mikroteenuste infosüsteem

balticagro.ee
Klient:
Baltic Agro AS
Teenused:
  • Acceptance
  • Äriloogika analüüs
  • Automaattestimine
  • Regressioonitestimine
  • E2E testimine
  • Cypress

Baltic Agro AS-le tehtud veebirakendus, mis koosneb mikroteenustest ja kasutab kesksest autentimisest. Teenused võimaldavad kasutajaid, kliente ja teavitusi (keelata e-kirjade saatmist teatud e-mailidele) hallata. Samuti luua ja hallata kaubavedusi erinevate ladude ja klientide vahel, mille põhjal arvutatakse automaatselt laoseis.

Erilist tähelepanu pöörame äriloogilise kvaliteedi tagamiseks - oleme loonud keeruka end-to-end terviksüsteemi, mille eesmärk on välja tuua ka kõige pisemad erisused, mis võivad tekitada lõppklientidele tegeliku ärimaine kui varalise kahju.

Kliendid on rääkinud

Töörütm

Usaldusväärne ja töökindel tarkvara algab põhjalikust testimisest – alates strateegilisest testimisplaanist ja automaatsetest testidest kuni pideva kvaliteedikontrolli ja süsteemse hoolduseni.

1
Analüüsime projekti
2
Määrame testimisstrateegia
3
Koostame testimisplaani
4
Viime läbi testimise
5
Koostame tulemusraporti

Võta meiega ühendust

Räägi meile oma ideest, isegi kui see pole veel küps. Leiame koos vead üles enne, kui need päriselt muret tekitama hakkavad.

Pakume täpselt sellist tuge, nagu sinu projekt vajab – olgu selleks üks tarkvara kvaliteedi testija, terve meeskond või kiire konsultatsioon.

Meie poole võib pöörduda ükskõik, mis projekti etapis.

Siim Roosvald

Loe blogist projektide kohta

Kas sinu e-keskkond vastab ligipääsetavuse nõuetele?

Veebilehe ligipääsetavus aitab kaasata suuremat jälgijaskonda, kus igaüks, olenemata oma võimetest või vajadustest, saab olla osa Sinu virtuaalsest ruumist.

See mitte ainult ei taga võrdset juurdepääsu teabele ja teenustele, vaid toob kaasa ka rikkalikuma ning mitmekesisema kasutajakogemuse.

Loe blogist